wtorek, 25 grudnia 2012

projekty w mojej głowie.

Od pewnego czasu w mojej głowie znowu kiełkują kolejne projekty. Zaczęłam interesować się biżuterią w stylu steampunk. Przeszukałam zasoby internetu, żeby w ogóle nazwać ten nurt, bo sama nie potrafiłam go nazwać i tak odkryłam steampunk.Steampunk to nurt stylistyczny w kulturze (literatura, film, komiks, moda), odmiana fantastyki naukowej, boczna gałąź cyberpunku. Charakterystyczne dla steampunku zainteresowanie rozwojem techniki często prowadzi do kreowania wynalazków nieznanych w naszej historii, dlatego nurt ten bywa zaliczany do tzw. historii alternatywnych. Akcja utworów steampunkowych przeważnie rozgrywa się w epoce wiktoriańskiej – erze rewolucji technicznej, wieku pary (stąd nazwa gatunku: steam, ang. – para). Steampunk nawiązuje do twórczości ojców fantastyki: Juliusza Verne’a, Herberta George'a Wellsa czy Marka Twaina.
Jeśli chodzi o samą biżuterię to z półproduktami do steampunku jest dość trudno. W Polsce ten typ biżuterii nie jest jeszcze zbyt popularny i trzeba nieco pokombinować, by zdobyć coś godnego uwagi. Ja postanowiłam zaopatrzyć się na popularnych Flohmarkt'ach w Niemczech,co uczynię zaraz po Nowym Roku. Biżuteria steampunk polega na przetwarzaniu starych części mechanicznych, np. zegarków, a raczej ich "wnętrzności". Przede wszystkim szukamy złomu zegarmistrzowskiego, ponieważ zawiera to, czego potrzebujemy najbardziej: zębatki małe i duże, wewnętrzne części zegarka, śrubki, cyferblaty, denka zegarków itd. Oprócz tego warto zwracać uwagę na porcelanowe cyferblaty, koperty, podkładki, szkiełka zegarków, wskazówki. Z „tradycyjnych” półproduktów interesuje mnie wszystko co jest w wiktoriańskim stylu.




Kolejny projekt to biżuteria z zamków błyskawicznych, czyli technika tworzenia biżuterii ze zwykłych zamków błyskawicznych. Skręcając i zwijając stary zamek możemy utworzyć niepowtarzalne wzory i kształty. Biżuteria ta jest bardzo ciekawa i inna od tej kupowanej w sklepie, a kształty które przybiera są niepowtarzalne.




No i ostatnia rzecz, która zaprząta mi głowę to biżuteria z ....guzików:) Guzik jak każdy wie to element ubioru służący do zapinania np. płaszcza, swetra czy spodni. Najczęściej w kształcie koła, wykonany z plastiku, metalu lub z innych tworzyw. Wesoła, kolorowa, a przy tym tania i z ogólnie dostępnych surowców. Zawsze można się poratować guzikową biżuterią zwłaszcza gdy budżet mamy pod kreską. Z guzików można zrobić wszystko. Trzeba po prostu znaleźć tylko fajne guziki.



 Dlatego też mam WIELKĄ PROŚBĘ, jeżeli miałybyście na zbyciu stare guziki, zamki czy też "wnętrzności"
 zegarków lub innych ciekawych rzeczy, dajcie znać :)
buziaki
a.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz